Trilogie compleet: ook de UPC DVR programmeren via je PC

Exclusief - de drie interfaces: Mediabox, mobiel en internet (foto: UPC)

Begin augustus kon je op dit blog lezen dat UPC haar EPG op de settopboxen had vernieuwd, afgelopen week kon je lezen dat UPC een EPG beschikbaar maakt voor de smartphone om van afstand de settopbox in te stellen, en vandaag het slotstuk van de triologie: de nieuwe EPG online.

Via de internetsite tvgids.UPC.nl is het binnenkort ook mogelijk om je UPC Mediabox met ingebouwde harde schijf te programmeren. De EPG op internet zal daarvoor binnenkort aangepast worden. Na inloggen met het “Mijn UPC” account koppelt UPC jouw internetbezoek met jouw Mediabox.

Lees ook: Persbericht UPC over “opnemen op afstand” en CI+

De lancering volgt na een periode waarin deze online EPG en mobiele versie getest is. De lancering zal maandag op de IBC gepresenteerd worden, dan wordt ook bekend wanneer het voor de eindgebruiker beschikbaar wordt gemaakt. Tot die tijd is de oude versie van de EPG online beschikbaar.

De aangepaste EPG op de Mediabox in augustus was niet alleen een cosmetische aanpassing. Tegelijkertijd werd de software toen geschikt gemaakt voor verschillende interfaces. Op de drie interfaces gebruikt UPC dezelfde blauwe steunkleur zodat het een uniforme uitstraling krijgt.

~ door pietboon op 12/09/2010.

5 Reacties to “Trilogie compleet: ook de UPC DVR programmeren via je PC”

  1. Klinkt goed. Alleen vraag ik me af hoe upc weet dat mijn kastje ook bij mijn account hoort…

  2. Dan is de ‘mijn upc’ account dezelfde als waar je ook je rekeningen kan bekijken of moet je een nieuwe account aanmaken.

    Dan zou het namelijk wel weer eens gezeik kunnen worden met activatiecodes die niet werken enzo.

  3. Heel simpel. Mijn UPC is namelijk gekoppeld aan al deze interfaces. Pas nu is men er in geslaagd een front end te bouwen om er van buitenaf iets mee te doen. Mijn UPC is gekoppeld aan j klantnummer, je klantnummer aan al je accounts en die weer aan je box nummers en mac adressen. Dit gaat zoveel opleveren voor de toekomst!! denk aan mailen via je tv en natuurlijk een webcam op die usb aansluiting van je box. Mogelijkheden in overvloed!

  4. Ik probeer al weken met mijn klantnummer en achternaam aan te melden, aangezien ik geen UPC internet heb. Elke keer klantnummer of naam niet gevonden! Waardeloos.

    De toelichting op de website boven het loginvenstertje is onjuist. Er staat dat het klantnummer nog een -xxxxx erachter heeft maar dat is op de factuur niet zo. Weet iemand hoe het wel lukt?

    Gr. Michael

Plaats een reactie