Nederlandstalige Eurosport 2 en On Demand bij Ziggo

Sportplatform Eurosport en mediabedrijf Ziggo zijn een meerjarige verlenging en een flinke uitbreiding van hun distributieafspraken overeengekomen. De deal heeft betrekking op de doorgifte van Eurosport en Eurosport HD, maar ook op de lancering van een Nederlandstalig Eurosport 2, Eurosport 2 HD en Eurosport On Demand.

Eurosport en Eurosport 2 zijn sleutelzenders voor Ziggo; Eurosport 2 wordt zelfs gezien als een van de belangrijkste zenders van het nieuwe Plus pakket, niet in het minst vanwege de onlangs door Eurosport bemachtigde exclusieve Bundesliga-rechten.

Lees ook: Bundesliga vanaf seizoen 2012/13 ook in Nederland bij Eurosport 2

Bij de overeenkomst tussen Eurosport en Ziggo springen het meest in het oog het Nederlandstalige Eurosport 2 en Eurosport 2 HD. Beide diensten zijn immers nieuw in de Benelux. Naar verwachting kunnen sportliefhebbers nog dit jaar kijken (en luisteren) naar Eurosport 2 met Nederlandstalig commentaar en programma’s terugkijken met Eurosport On Demand. Eurosport 2 HD wordt naar verwachting in de loop van 2012 gelanceerd.

Danny Menken, managing director van Eurosport Benelux:

“Ik vind het erg fijn dat we onze goede samenwerking met Ziggo voort kunnen zetten en dat deze ook meer sportieve diepgang krijgt. Met de lancering van een Nederlandstalige versie van Eurosport 2, de lancering van Eurosport 2 HD en de lancering van Eurosport On Demand laat Eurosport weer zien significant te investeren in de verdere ontwikkeling van haar zenders. We tillen ze naar een nóg hoger niveau.”

Jean-Thierry Augustin, managing director Distribution, Rights Acquisition & Development:

“Ik ben blij dat we met al onze inspanningen in de Benelux onze zenders verder hebben kunnen ontwikkelen. Ook als het gaat om Eurosport 2, dat dus nog dit jaar Nederlandstalig zal worden uitgezonden, en volgend jaar ook in high definition. Die ontwikkelingen leiden tot mooie producten. Zo is de Bundesliga straks op Eurosport 2 zien, ook in HD en met Nederlands commentaar. Ook zijn we natuurlijk erg blij met deze nieuwe deal met Ziggo, toch een van onze belangrijkste distributiepartners in Europa. Hun abonnees bieden we straks een nóg completer sportpakket.”

Marcel Nijhoff, commercieel directeur van Ziggo:

“Entertainment is een van de pijlers waarop Ziggo gebouwd is. Sport is daarin absoluut onmisbaar. De zenders en programmering van Eurosport zorgen ervoor dat onze klanten volop kunnen genieten van top sportevenementen.”

Bron: Eurosport

~ door pietboon op 26/07/2011.

Plaats een reactie